איש מקצוע, בעל עסק, איש ציבור, עובד מדינה ולמעשה – כל אדם בעל השפעה בעולם העסקים והפוליטיקה – אינו נתון ברשות עצמו בלבד. הדעה הציבורית אודותיו משפיעה על ההתנהלות שלו ועל הצלחתו. מסיבות אלו, אי אפשר להזניח את הדעה הציבורית ואת ההשפעה הציבורית שיש למדיה על האדם, יהא זה בעל עסק או איש ציבור. עם זאת, השליטה במה שקורה באינטרנט היא כמעט בלתי אפשרית כאשר היא אינה מנוהלת בידיים הנכונות.
כוחו של האינטרנט
אם בעבר הייתה השפעה מעטה בלבד לתקשורת על מתן שירותים של איש מקצוע זה או אחר, הרי שכיום לרשת האינטרנט יש השפעה אקוטית על חייו של אדם ועל פועלו. באמצעות האינטרנט יכולים אנשים פרטיים להביע את דעתם, תהא דעה זו אשר תהא, בין שהיא נוגעת לאדם עצמו, בין שהיא נוגעת לשירותים שהוא מעניק ללקוחות פוטנציאליים ובין שהיא מתייחסת לחייו האישיים, למשפחה שלו וכן הלאה.
די בלקוח ממורמר אחד או באדם שאינו מרוצה משירותים של עסק, כדי לחבל בפעילות העסקית. די בטעות עסקית אחת קטנה כדי להבריח מאות לקוחות פוטנציאליים. זה הוא למעשה כוחו של האינטרנט ביצירת דעת קהל.
אם בעבר אדם לא היה מרוצה משירותים מסוימים או שהוא אוחז בדעה שלילית אודות עסק או ארגון – רוב הסיכויים ששביעות רצונו הייתה נותרת בינו ובינו. ואולם, בשל פשטות, קלות ונוחות השימוש באינטרנט, כל אדם יכול להביע את דעתו בכל פלטפורמה אפשרית ולהשפיע בכך על דעותיהם של רבים אחרים.
מהו ניהול מוניטין מקוון?
ניהול מוניטין מקוון משרת בדיוק מטרה זו: שמירה על השם הטוב בתנאים ציבוריים נזילים ודינמיים. כשכל אדם יכול להביע את דעתו בריש גלי ובכך, להגיע לחשיפה של מאות אלפי אנשים באינטרנט (ולעתים אף יותר), הפעילות האישית שלך יכולה להיות מושפעת מכך בנקל.
מסיבות אלו, חשוב להיעזר בשירותים המקצועיים בעל ידע וניסיון. איש מקצוע בתחום ניהול המוניטין ויחסי הציבור באינטרנט יידע אל מי לפנות בזמן הנכון כדי להבטיח את ניהול שמך הטוב באינטרנט.
משמעות הדבר היא כי באינטרנט יופיעו רק אזכורים חיוביים של השירותים שהעסק נותן, כמו גם הפירמה או אזכורים אחרים. במקביל, יימחקו כל אזכורים שליליים או תיעודים שליליים היכולים להוות פתח ללשון הרע או פגיעה בשם הטוב של האדם או החברה.
ניהול המוניטין מצריך עבודה מתמשכת. אין מדובר בהשקעה חד פעמית אלא בניהול שוטף של המודעות והמידע באינטרנט באמצעות כלים מתקדמים.